Kde jsem:

Novinky

Tiskové zprávy — Déčko pro rodiče — Česká televize

26. 3. 2014

Déčko si odváží stříbro z kreativní soutěže PromaxBDA Awards

Dětská stanice Déčko získala stříbro v mezinárodní soutěži PromaxBDA Europe Awards, nejuznávanější profesní soutěži v oblasti kreativity v médiích. Porotu zaujaly identifikační znělky Déčka, kterými odděluje jednotlivé pořady v programu. Ocenění v kategorii Nejlepší on-air identová kampaň vyrobená in-house převzali na včerejším slavnostním vyhlášení v Londýně zástupci České televize.

„Promax Awards je obdobou Oscarů pro oblast kreativy v elektronických médiích a ocenění výtvarného stylu stříbrem je pro Déčko i celou Českou televizi obrovským úspěchem,“ říká výkonný ředitel Déčka Petr Koliha. „Déčku se podařilo vytvořit originální a neopakovatelný vzhled, který se líbí dětem, odkazuje na pestrost programu a citlivě navazuje na výtvarný styl velkých dětských pořadů, jakými jsou Večerníček nebo Studio Kamarád,“ dodává.

Základním prvkem výtvarného ztvárnění Déčka se stala duha, do které výtvarníci zbarvili nejen logo programu, ale i celý svět plný postaviček a příběhů. Symbolem stanice se stala zvířátka z duhové říše – ptáček Duháček a ovečky upletené z duhové vlny, které mimo jiné otevírají a zavírají vysílání.

Autory konceptu jsou Daniel Špaček a Martin Hejl ze studia Loom on the Moon, které stojí i za redesignem ostatních programů ČT. „Děkujeme všem a ze všeho nejvíce dětem, protože pro ty jsme to dělali," říká Daniel Špaček. Na základě jeho výtvarného konceptu pak vznikla přímo v České televizi série oceněných identifikačních znělek (tzv. identů). Autorem hudby, kterou nahrával symfonický orchestr, je Tadeáš Věrčák. Na animaci se podíleli Tomáš Hájek, Tomáš Holub, Dagmar Janečková a řada dalších.

„Úvodní část znělek jsme postavili na sekvenční změně loga. Navazující imageové identy rozpohybovaly duhový svět v různých estetikách a animačních technikách. Jako další vznikla série tematických identů, například vstávání, cvičení, vzdělávání a později náměty pro zimní Déčko,“ vysvětluje vedoucí Self-promotion a grafiky České televize Denisa Kollárová.  

Ocenění PromaxBDA Awards je nejvyšší poctou pro designéry a kreativce v rámci marketingové komunikace elektronických médií. Porota oceňuje nápaditost, kvalitu zpracování i dosažení marketingového cíle. Odborné soutěže se každoročně účastní desítky televizních stanic z Evropy. Zlato si v kategorii Nejlepší on-air identová kampaň (vyrobená přímo v médiu, tedy in-house) odnesl zábavní britský kanál ITV3. V kategorii soutěžilo celkem 35 kampaní, v celé soutěži se jich utkalo 1549.

Nominované identy a imagespoty Déčka můžete stáhnout v sestřihu na FTP České televize a včetně upoutávek stanice zhlédnout na stránce Déčko pro rodiče.

Daniela Němcová, ředitelka Komunikace a marketingu České televize

Přílohy

Logo Déčka (250 kB)

Déčko ident 1 (454 kB)

Déčko ident 2 (250 kB)

Další zprávy

22. 5. 2014Krysáky milují i děti ve Finsku. A bodují nejen v podobě krátkých filmů.
2. 5. 2014Štaflík a Špagetka se vracejí na obrazovku. Česká televize představí na Anifilmu nové večerníčky.
14. 4. 2014Jak dětem vysvětlit podstatu Velikonoc zábavně a hravě? Pomůže Velikonoční kalendář České televize.
14. 4. 2014Novinky v nabídce HbbTV České televize myslí i na děti
26. 3. 2014Déčko si odváží stříbro z kreativní soutěže PromaxBDA Awards
6. 3. 2014Grafika nových kanálů České televize zaujala české i evropské poroty
19. 2. 2014Faktor U: Nový pořad na Déčku ukáže dětem kouzlo beatboxu nebo longboardingu
18. 2. 2014Faktor U
10. 2. 2014Proč je heslo tajné? Česká televize podpoří Den bezpečnějšího internetu
6. 2. 2014Krysáci i Anděl páně. Česká tvorba pro děti je úspěšná v zahraničí. ČT ji podpoří na Berlinale.

« | | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | | » (11)