Významnou skupinou spotřebitelů jsou mladí lidé. A právě jim věnují zvýšenou pozornost reklamní a marketingové agentury. Americký dokument.

Američtí "teenageři", dospívající mládež, utratí ročně 100 miliard dolarů. A za dalších 50 miliard dolarů jim nejrůznější věci nakoupí jejich rodiče. Mladí lidé, a nejen v USA, se stali cílovou skupinou, na kterou se zaměřili velcí výrobci spotřebního zboží spolu s producenty zábavního průmyslu a pomocí přímé i nepřímé reklamy si "své zákazníky vychovávají". Ovlivňují vytváření životního stylu, jehož skutečným smyslem je spotřeba toho "pravého "zboží". Mnoho mladých lidí si to vůbec neuvědomuje a hru symbolizovanou slogany jako "Nevaž se, odvaž se" či "Klídek - pohoda" berou jako svou vlastní. Mediální produkty určené mládeži vycházejí často také z jakéhosi "prvoplánového rebelství". A tak se v mnoha případech "generační revolta" stává jen dalším zbožím a mnozí charismatičtí "rebelové bez příčiny" rebelují hlavně kvůli zajímavým honorářům reklamních agentur.

Americký dokument režiséra Baraka Goodmana nabízí pohled na praktiky marketingových a obchodních stratégů a zároveň je zamyšlením nad tím, jak dalece bezprostřední je či není svět dnešních mladých lidí. Věříme, že hledání odpovědí na otázky, které nastoluje, bude zajímavéi pro mladé lidi a jejich rodiče v České republice. A snad nejen pro ně.

Napište nám